Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
A szlovák ÉletÚt program bemutatása A BECEP (Bezpecnost cestnej premávky – Biztonságos közúti közlekedés) a gépjárművezetők, az utasok, kerékpárosok, gyalogosok közlekedésbiztonságával foglalkozik, így tehát mindenkivel, aki részese a közlekedésnek. A BECEP vezető programja, az ÉletÚt program elsősorban a figyelemfelkeltésre, a megelőzésre és a célcsoportok érdeklődésének felkeltésére fekteti hangsúlyt.
Nagy-Britanniában a kormány a közlekedésbiztonság területén dolgozó szakértőkkel összefogva egy átfogó és jól átgondolt közlekedésbiztonsági stratégiát dolgozott ki. A kormány honlapján, a „Directgov”-on minden állami intézkedés és kormányzati információ megtalálható, így a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos intézkedések és stratégiák is. A stratégia a „Think!” (Gondolkozz!) komplex közlekedésbiztonsági szemléletformáló intézkedéscsomag révén valósul meg a gyakorlatban.
Az IAM (Institute of Advanced Motorists) egy nonprofit szervezet, mely az Egyesült Királyság, valamint Írország területén tevékenykedik. 1956-ban alapították, több mint 100 000 taggal rendelkezik. A szervezet fő célja, hogy csökkentse az egyesült királyságbeli és írországi halálos kimenetelű közúti baleseteket. Programjukkal leginkább a motorkerékpárosok és kerékpárosok magas szintű képzésére koncentrálnak. 
Svédország a közlekedésbiztonság növelése érdekében az ittas vezetés visszaszorításán fáradozik. A Svéd Közlekedéstudományi Intézet (VTI) tanulmányban foglalta össze a jelenlegi helyzet elemzését és a javasolt intézkedéseket. A vizsgálat célja a joggyakorlat elemzése volt, ahol kapcsolatot próbáltak felállítani a büntetés súlyossága, és a járművezető ittasságának mértéke között.
Bemutatták a közlekedési szakma képviselőnek a biztonságos közlekedésre felkészítés programjának alapjait és célkitűzéseit   2011. április 12-én a Közlekedéstudományi Intézetben mutatkozott be az Élet Úton program. A rendezvényen részt vettek a közlekedési szakma jeles képviselői. A délelőtti előadásokon a biztonságos közlekedésre felkészítés fontosságáról esett szó, délután több munkacsoportban komoly szakmai munka folyt az Élet Úton bevezetésével kapcsolatos témakörökben.
(1)2(3)(4)(5)(6)(7)
Emberi tényező