Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
Svédországban a fáradt járművezetést a törvény bünteti. Ennek ellenére ezt a szabályt nem veszik elég komolyan. A cikkben Lars-Göran Lowenader, a Volvo korábbi biztonsági igazgatója mondja el véleményét az elalvásos balesetek veszélyeiről, és az elkerülésével kapcsolatos járműtechnikai fejlesztésekről.
Ez a cikk az a kábítószerek biztonságos járművezetésre való hatásaival kapcsolatos , az Amerikai Egyesült Államokban végzett egyes kutatások eredményeit tárgyalja. A kábítószerek gépjárművezetésre gyakorolt hatásainak három fő területe van: a tervezéssel és döntéssel kapcsolatos hatások, a manőverezésre gyakorolt hatások (mint például sávváltás, besorolás, sebesség-megválasztás), és a gépjármű irányításához kapcsolódó hatások (mint például úttartás, reakcióidő). A cikk egyúttal bemutatja a kábítószerek gyógyszerészeti hatásait is, azaz a vérben található toxikus anyagok mennyisége és a gépjárművezetői készségek közötti összefüggéseket.
2010-ben 550 ember halt meg közúti balesetben Észak-Rajna – Vesztfáliában, és több mint 12.000 ember sérült meg súlyosan. Bár a közúti balesetek száma évről évre csökken, mégis elfogadhatatlanul magas a közúti áldozatok száma. A Crash Kurs NRW kezdeményezés célja a közlekedők kockázatvállaló magatartásának csökkentésén keresztül a közúti közlekedési balesetek számának csökkentése 
Napjainkban számos felmérés készül a közúti balesetek okairól. A statisztikai elemzések egyértelműen kimutatták, hogy a közúti balesetek túlnyomó többségénél (több mint 90%) a baleset oka az emberi tényező volt. A frontális ütközések mintegy 15-20%-a azért történik, mert a járművezető elalszik a volánnál. A balesethez vezető okok felderítése érdekében felmérést készítettek profi és amatőr gépjárművezetők bevonásával. A felmérésben elsősorban arra keresték a választ, hogy a gépjárművezetők mit tesznek a fáradság leküzdéséért. 
A nagyteljesítményű motorral közlekedők körében gyakori a gyorshajtásos közúti szabálysértés. A külföldi szakirodalomból (Elsevier Accident Analysis and Prevention) átvett cikk a tajvani nagymotorosok közlekedési szokásait vizsgálja, különösképpen azt, hogy a pszichológiai tényezők mennyire befolyásolják szokásaikat, vezetési stílusukat. A motorosok viselkedését a sebesség iránti megszállottságtól kezdve a veszélyes helyzetekhez való vonzódáson, vagy a motoros rutinján át, annak érzelmi állapotáig sok minden befolyásolja. A kutatás olyan összefüggéseket vizsgál, amelyek rávilágítanak arra, hogy milyen hatásai vannak külön-külön, illetve együttesen ezeknek a tényezőknek.
(1)(2)3(4)(5)(6)(7)
Emberi tényező