Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. 1938-ban kezdte meg működését, tevékenységi köre a közlekedés egészét lefedő személyközlekedés-, az áruszállítás- és az infrastruktúra-fejlesztés együttesére terjed ki. A szervezet elsősorban közlekedésbiztonsági, környezetvédelemi, közlekedés-energetikai kérdésekkel, valamint az intelligens technológiák alkalmazásával foglalkozik. Az elvégzett kutatások beszámolóinak egy része nyilvánosan is elérhető. Ezekből, valamint a KSH és egyéb szakmai adatbázisokból kigyűjtött adatok feldolgozásával a KTI a nemzetközi és hazai közlekedési trendeket tesz közzé grafikonok és diagramok formájában.
Az AET (Association for European Transport) 1998-ban alakult, jelenleg 35 országból több mint 350 tagot számlál, és taglétszáma folyamatosan bővül. Célja, hogy elősegítse a közlekedési témájú kutatásokkal és fejlesztésekkel kapcsolatos együttműködést, az információ-áramlást, és az újszerű szakmai ötletek, kezdeményezések terjedését. Az AET támogatja a tehetséges fiatal kutatók munkáját, valamint évente megrendezi az Európai Közlekedési Konferenciát (European Transport Conference), amely a kontinens egyik legnagyobb és legnívósabb közlekedési konferenciája.
A Transport For London a londoni közlekedési rendszer egyik fő felelős szerveként 2000-ben alakult meg, mint. Legfontosabb feladata, hogy végrehajtsa a polgármester által jóváhagyott közlekedési stratégiát, valamint hogy irányítsa a hozzá tartozó közlekedési szolgáltatásokat. Az integrált megközelítésnek és a komplex rendszerirányításnak köszönhetően a TfL jelentős mértékben járul hozzá a város közlekedésbiztonságának fejlődéséhez.
Több mint egymillió iskolás gyermek él Londonban, akik főleg az iskolájuk és az otthonuk között közlekednek. . A gyakori gyermekbalesetekkel kapcsolatban a TfL (Transport for London, londoni integrált közlekedési központ) 2008 szeptemberében adta ki azt a kutatási összefoglalót, amely a diákok közlekedésbiztonságának fejlesztésével foglalkozik. A kutatók elemezték a baleseti adatokat, hogy feltárják az iskolások közlekedési baleseteinek fő okait, a közlekedésbiztonsági hiányosságokat, és megfogalmazzák a közlekedésbiztonság fejlesztése érdekében kidolgozott javaslataikat.
Az Association Prévention Routière (Közúti Baleset-megelőzési Szövetség, APR) és az Assureurs Prévention (Balesetmegelőző Biztosítótársaságok Szervezete) közösen együttműködve folytatták le 2008-ban a Mortel Scooter elnevezésű kampányt. 
1(2)(3)(4)(5)(6)
Szakcikkek, tanulmányok