Infrastruktúra SzabályozásEllenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
Több mint egymillió iskolás gyermek él Londonban, akik főleg az iskolájuk és az otthonuk között közlekednek. . A gyakori gyermekbalesetekkel kapcsolatban a TfL (Transport for London, londoni integrált közlekedési központ) 2008 szeptemberében adta ki azt a kutatási összefoglalót, amely a diákok közlekedésbiztonságának fejlesztésével foglalkozik. A kutatók elemezték a baleseti adatokat, hogy feltárják az iskolások közlekedési baleseteinek fő okait, a közlekedésbiztonsági hiányosságokat, és megfogalmazzák a közlekedésbiztonság fejlesztése érdekében kidolgozott javaslataikat.
Az Association Prévention Routière (Közúti Baleset-megelőzési Szövetség, APR) és az Assureurs Prévention (Balesetmegelőző Biztosítótársaságok Szervezete) közösen együttműködve folytatták le 2008-ban a Mortel Scooter elnevezésű kampányt. 
2011. május 10. Brüsszel – 2001 óta összesen 169 000 gyalogos, kerékpáros, segédmotor-kerékpáros és motorkerékpáros vesztette életét Európa útjain, ebből 15 300 haláleset 2009-ben következett be. Ezeket az adatokat a Road Safety Performance Index (PIN, azaz Közlekedésbiztonsági Teljesítmény Index) legfrissebb beszámolójában publikálták. Ezek szerint a 2001-es bázis évhez képest a közúti balesetekben elhunyt kerékpárosok és gyalogosok száma 34%-kal, míg a kétkerekű járművet használóké csak 18%-al csökkent. Ugyanennyi idő alatt a gépjármű-vezetőként elhunytak száma 39%-kal csökkent. Továbbá sajnálatos megállapítás, hogy míg a közúti balesetek minden tagállamban igen jelentős mértékben csökkentek, a balesetben elhunyt motorkerékpárosok és segédmotor-kerékpárosok száma 13 országban emelkedett.
A nemzetközi statisztikák alapján az idősek körében átlagosan több súlyos baleset történik, mint a fiatalabb korosztályokban. Ezekben a balesetekben leggyakrabban a 75 évnél idősebbek sérülnek meg súlyosabban, főleg gyengébb fizikai állapotuk miatt. Ez a korosztály a fizikai és szellemi leépülésből származó korlátokkal is szembe kell, hogy nézzen, mint például a reakcióidő meghosszabbodása. Gyakran ez is szerepet játszik az időseket ért balesetek bekövetkezésében. A kutatások szerint az idős járművezetők leggyakrabban útkereszteződésekben, balra kanyarodás közben okoznak balesetet. Szerencsére léteznek azonban olyan technikai felszerelések, amelyek csökkentik az idősek baleseti kockázatát azáltal, hogy azok többlet információval látják el őket. Éppen ezért a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében nagyon fontos ezen eszközök idősebb korosztályhoz való eljuttatása, bemutatása és alkalmazásának elősegítése. Az alábbiakban a Holland Közlekedésbiztonsági Kutatóintézet (SWOV) idős közlekedőkre vonatkozó kutatási anyagát mutatjuk be.
A VOICE (Vulnerable road user Organisations In Cooperation across Europe) kampány elsődleges célja, hogy felhívja az Európai Unió politikai döntéshozóinak figyelmét saját felelősségükre a kerékpárosok és gyalogosok védelmét szolgáló intézkedések bevezetésében. A politikai lobbi mellett jó és rossz gyakorlatokat gyűjtenek a közlekedésbiztonság területén, támogatják a sikeres intézkedések szélesebb körű bevezetését, és tanulmányokat készítenek a védtelen közlekedők biztonságos közlekedése érdekében indítható infrastrukturális beruházásokról. A projekt eredményeiben jelentős szerepe van prof. Dr. Holló Péter kutató szakértőnek, aki szakmai munkájával és a VOICE magyarországi országjelentésének elkészítésével segítette a konzorcium munkáját.
1(2)
Védtelen közlekedők