Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
A ROSEE projekt keretében készített közlekedésbiztonsági kampányvideók.
Figyelmetlenség, észlelési és cselekvési késedelem, bóbiskolás, elalvás – ezek azok a következmények, amelyek a fáradtan volán mögé ülő járművezetőket jellemzi, és ezekből adódnak a baleseti kockázatok is.
Az Oroszországi Autósiskolák Interregionális Egyesülete (MAASH) 2013 szeptemberében Szocsiban tartotta XVI. Nemzetközi Kongresszusát „A 2013. év autósiskolája” címmel, amelyre immár második alkalommal az NKH képzési-vizsgáztatási szakemberét is meghívták. A magyarországi szakember, egyszersmind a brüsszeli székhelyű Nemzetközi Gépjárművezetői Vizsgabizottság (CIECA) elnökhelyettese a négyszáz fő részvételével megrendezett plenáris ülésen a közúti járművezetői vizsgáztatás jövőbeni trendjeiről beszélt, és exkluzív meghívás keretében részt vett abban a tudományos kísérletben, amelyet Oleg Vladimirovich Mayborod, a gépjármű-műszaki tudományok kandidátusa, a moszkvai alkalmazott műszaki tudományegyetem (MADI) tanszékvezetője tartott az általa kifejlesztett, még tesztelés alatt álló járművezető-képzést támogató szoftver bemutatására, illetve tesztelésére.
„Hideg van, csúszós az út, de nem számít” – ezzel a hirdetéssel reklámozza a járművezetést támogató rendszerét (Advanced Driver Assistance System) az egyik nagy német autógyár. Ez az üzenet egy olyan megbízható rendszert sejtet, amely segítséget nyújt a vezető számára a veszélyes közlekedési szituációk megoldásában. Az ADAS-ról bemutatott kép egyértelműen arra utal, hogy az eszközzel a közlekedésbiztonság javítását kívánják elősegíteni.
Következtetések és javaslatok az Amerikai Egyesült Államok gyakorlatából A különböző kábítószerek súlyos sérüléssel járó vagy halálos balesetekben betöltött szerepe nagy érdeklődés és sokszor vita tárgya. Bár a téma egyre növekvő tudományos szakirodalommal rendelkezik, jelenleg a módszertani nehézségek gátat szabnak annak eldöntésében, hogy mely ismeretek és megállapítások a leghelyesebbek. Tehát sok még ezzel a területtel kapcsolatosan a megoldandó és a jövőben megválaszolandó kérdés. Az OECD egy 2010-ben publikált tanulmányában ezekre a kérdésekre keresi a választ.
1(2)(3)(4)(5)(6)(7)
Emberi tényező