Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
Az SSRP (Staffordshire Safer Roads Partnership), azaz a Staffordshire-i Összefogás a Biztonságosabb Utakért nevű szervezet 2001-ben alakult meg. Célja, hogy tagjai aktívan járuljanak hozzá a Közlekedési Minisztérium által kitűzött közlekedésbiztonsági célkitűzések eléréséhez, azaz a közúti balesetekben elhunyt és súlyosan sérült személyek száma 40%-kal csökkentsék 2010-ig. 
Az International Road Federation (IRF) egy független, non-profit szervezet, melynek célja, hogy ösztönözze és támogassa a biztonságosabb utak és úthálózatok fejlesztését és fenntartását. Számos közútfejlesztéssel kapcsolatos tevékenysége mellett az IRF nagy hangsúlyt fektet a közúti közlekedés biztonságának növelésére.
A 2001-es Fehér Könyvben az Európai Unió közzétette, hogy 2010-ig 50%-kal kell csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak számát. A célkitűzés teljesítéséhez a tagországoknak igen nagy erőfeszítéseket kellett tenniük. Ennek támogatására hozta létre az Európai Bizottság az eSafety kezdeményezést 2002 áprilisában.
Az Európai Útértékelési Program (European Road Assessment Programme) egy folyamatosan fejlődő módszertan, amely az európai utak biztonságossági értékelésére lett kifejlesztve. Az értékelés egyik pillére a baleseti kockázat minősítés (Star Rating), ahol – az Európai Új Autó Értékelési Programhoz (EuroNCAP) hasonlóan – az útszakaszokat a szakasz védelmi képességinek megfelelően csillagokkal látják el. A cikk a 4. és 6. számú főutak EuroRap módszertan szerinti értékelését mutatja be.
Az INTERSAFE-2 projekt bemutatása Országtól illetve régiótól függően a közlekedési balesetek 30-60 százaléka (országtól és régiótól függően) az ismert balesetsűrűsödési helyeken, közúti közlekedési csomópontokban történik. Ez főleg annak köszönhető, hogy ezekben a csomópontokban a legösszetettebb konfliktushelyzetek alakulhatnak ki, miközben a különböző típusú járművek útjai szintben keresztezik egymást. A közlekedésbiztonság fejlesztése szempontjából tehát a szintbeni csomópontok, mint balesetsűrűsödési helyek vizsgálata és fejlesztése kiemelten fontos feladat.
1(2)(3)
Infrastruktúra